Op. Dr. Mehmet Can Seven

Tüp Mide Ameliyatı

Tüp mide ameliyatı, gıda alımını azaltmayı ve midenin açlık merkezini çıkarmayı amaçlayan cerrahi bir işlemdir. Günümüzde tüp mide ameliyatı, dünya çapında obezite hastalarında en sık kullanılan yöntemdir. Uzun zamandır kullanılmakta ve günümüzde komplikasyon sayıları oldukça azalmış durumdadır. Hastalara ilk seçenek tedavi yöntemi olarak önerilmeye uygundur.

Bu ameliyatta midenin hacmi küçültülür. Bu sayede hastanın bir öğünde tüketebileceği besin miktarı azaltılır. Ek olarak, mideden salgılanan açlık hormonunun azalması sonucu daha az açlık hissederler. Ayrıca hormon dengesine müdahale edilmiş olur ve yandaş hastalıklara iyi gelen etkiler elde edilir.

Bir bakışta Tüp Mide Ameliyatı:

Tüp Mide Ameliyatı Nasıl Yapılıyor?

Tüp mide ameliyatı hasta genel anestezi altına alındıktan sonra başlar. Hasta gerekli pozisyona alınır. Cerrah yerini alır ve delikler oluşturmaya başlar. İlk delik tamamlandıktan sonra karın içi CO2 gazı ile doldurulur ve şişirilir. Mide, uzun kavisi boyunca uzun ve ince aletlerle bağlantılarından ayrılır. Mide, bol miktarda kanlanan bir organ olduğu için bu aşamada kanama görülebilir. Bu kanamalar genellikle ameliyat sırasında kolaylıkla tespit edilir ve durdurulur. Midenin yemek borusu ile birleştiği ve bizim “His açısı” dediğimiz kısım kritik bir öneme sahiptir.

His açısı, özellikle mide sıvısının yemek borusuna kaçmaması için korunması gereken alandır. Hemen hemen tüm hastalarda bu kısım bir yağ yastığı ile kaplıdır. His açısının belirlenmesi için bu yağ tabakasının uygun şekilde uzaklaştırılması önemlidir.

Bu bölgenin düzgün temizlenmemesi, cerrahın midenin üst kısmını geniş bırakmasına neden olabilir. Daha istenmeyen bir durum olarak, mide bu açıyı bozacak şekilde kesilirse darlık veya reflü şikayetleri ortaya çıkabilir. Bu bölge düzgün bir şekilde ortaya çıkarıldıktan sonra midenin tüp şeklinde kesilmesi aşamasına geçilir.

Midenin Tüp Haline Getirilme aşaması ve Dikişler ile  güçlendirilmesi:

Bu aşamada cerrahlar bir kalibrasyon tüpünden yardım alır. Bu tüp hastanın ağzından midesine doğru gönderilir. Cerrah bu tüpü rehber alarak kesim işlemine başlar. Mide kesme aşamasında stapler adı verilen zımbalama ve kesme aletleri kullanılır.

Bu malzemeler kalite olarak farklılık göstermekte veve cerrahın tercihine göre kullanılır. Operasyonlarımızda en kaliteli zımbaları kullanıyoruz. Mide kesimi tamamlandıktan sonra mide muz şeklinde bir tüp olarak kalır ve bunun sonucunda midenin yaklaşık% 20’si kadar bir hacim hastada kalır. Midenin geri kalanı en geniş delikten karından çıkarılır. Bu aşamadan sonraki yaklaşım da cerrahlara göre değişir. Bazı cerrahlar yalnızca klips uygular.

Hem kaçak hem de kanama ihtimalini minimuma indirdiği için tüm operasyonlarımızda zımba hattını güçlendirici dikiş tekniğini uyguluyoruz. Bu güvenli teknik sayesinde hastalarımızda dren kullanmıyoruz. Son kontrollerden sonra, deliklerde kanama olup olmadığı kontrol edilir. Karın içindeki gaz boşaltılır ve estetik olarak ciltteki kesiler kapatılarak operasyon bitirilir.

Tüp mide Soru Cevap:

TÜP MİDE AMELİYATINDAN ÖNCE ENDOSKOPİ OLMAM GEREKİR Mİ?

Bu konu halen tartışmalıdır. Özellikle fark edilmeyen reflü hastalığının önlenmesi açısından ameliyat öncesinde endoskopi uygulanmasını önermekteyiz.

KAÇ GÜN SIVI İLE BESLENMEM GEREKECEK?

Hastaların 1 hafta boyunca yalnızca sıvı ile beslenmeleri gerekmektedir. Hastaların genellikle bu aşamada açlık hissedeceklerine dair bir inanışları olur. Mide hacmi çok küçüldüğü için, hastalar az miktarda sıvı ile tokluk hissine ulaşırlar. Daha sonraki aşamalarda bile sadece sıvı ile tokluk hissine ulaşacakları için yemeklerle birlikte sıvı almamaları önerilir. Bir hafta sonra, hastaların ezilmiş yiyeceklere, ardından yumuşak yiyeceklere ve ardından normal beslenmeye geçmesine izin veriyoruz.

TÜP MİDE AMELİYATINDAN SONRA DİKİŞLERİM NE ZAMAN ALINACAK?

Estetik dikişler uyguladığımız için alınacak dikişleriniz olmayacaktır.

TÜP MİDE AMELİYATINDAN SONRA NE ZAMAN BANYO YAPABİLİRİM?

Tüp mide ameliyatından 3 gün sonra banyo yapabilirsiniz

NEDEN TÜP MİDE AMELİYATI EN ÇOK UYGULANAN OBEZİTE AMELİYATIDIR?

Eskiden tüp mide ameliyatları yetersiz teknoloji ve deneyim nedeniyle açık yöntemle yapılmaktaydı. Son 15 yılda kapalı yönteme geçiş ile birlikte komplikasyonlarda ciddi oranlarda azalma, hastaların konforunun artması, hastanede kalış süresinin kısalması gibi değişiklikler oluşmuştur. Bu nedenlerle tüp mide ameliyatları günümüzde sıkça uygulanmaktadır.